"Una estranya llei natural ens priva, mal ens pesi, d'enterrar-nos vius"

El dia 3 de juny de 1844, un bot amb catorze homes es dirigeix a un petit illot volcànic davant la costa d’Islàndia per caçar els darrers exemplars d’una espècie que es troba al llindar de l’extinció. Anys més tard, és en aquesta mateixa costa on un altre home és a punt d’enllestir un encàrrec singular de conseqüències inesperades.

Viatge a l'illa dels pingüins és una novel·la editada per Voliana Edicions el 2013

ISBN: 978-84-940715-2-2 Preu: 17 euros Pes: 478 g Mides: 21 x 15 cm

M'agradaria tafanejar les...

Què en diuen els lectors

Per si en voleu una visió, vet ací algunes pinzellades d'opinions de lectors:

'Una novel·la de primera, a voltes reposada i a voltes trepidant, dura i molt tendra alhora, i el que més m'ha agradat de tot: un final sorprenent que l'arrodoneix. No us la perdeu.'

' He acabat "Viatge a l'illa dels pingüins" de Bernat Gasull. M'esperava una noveleta de viatges però és molt, MOLT més(...) Volcans, ocells, viatges, Pirineu, Islàndia, illes australs, història, antropologia, amor, reptes personals, amistat, filologia... i encara més volcans.'

'El llibre m’ha enganxat des del primer moment, malgrat l’he trobat dens i feixuc en algun moment de la meitat de l’obra'

'Té un principi poc engrescador. (...) parla de llocs (...) amb noms que són difícils de recordar i memoritzar, amb un excés d'adjectius.'

'Enganxa. Oníric i emocionant.'

'(...) un excés d'enciclopedisme (no literari) en alguns passatges esparsos (...) algunes explicacions, massa llargues, de fenomenologia científica relacionada amb la seua especialitat com a biòleg...'

' (...) la història em va enganxar, però a la trama principal s'insereixen força contes o histories més petites, per mi potser n'hi ha massa i fan que la trama principal perdi una mica de pes'

'Compendi d'imaginació, creativitat, realisme, reflexions...- expressats/des en format narratiu.'

'Uala, uala, uala! cagundena! brutal! Trepidant! i molt més! ... ni te n'adones i ja ets dins d'un món, i el vius, i dins d'un altre, i... genial!'

'L'he començat i el trobo molt dens i difícil. Les primeres pàgines no enganxen. L'autor ho hauria de tenir en compte per al pròxim llibre. Penso que si el llenguatge fos més planer tindria un ventall més ampli de possibles lectors.'

'No és un recull de rondalles
No és cap enciclopèdia sobre volcans
No és cap obra sobre ornitología
No és cap cafrada lingüística  aveurequinmotposoquenosentengui
No és una obra sobre expedicions d'alta muntanya
No hi surt Verdaguer ni el seu imaginari
No és una historia d'amor
No és un salt en el temps,
No és un tractat sobre els colors que irradien les paraules
No és un tractat d'antropologia
No és una novel·la de final inesperat
No és una novel·la d'autoconeixement personal
És que és tot això i molt més?i jo que em pensava que parlaries de pingüins!!!!'

'Al començament em va costar (pel llenguatge, sobretot). Després em va enganxar. Després em va enganxar moltíssim (fins al punt de llegir mentre caminava pel carrer!). I al final em vaig desinflar una mica, perquè m'havia fet il·lusions de més "fantasia"...'

‘(...) la història em va enganxar i algun dia fins i tot vaig anar a dormir massa tard... (...). Insereix a la trama principal força contes o histories més petites, potser n'hi ha massa i fan que la trama principal perdi una mica de pes’

'És una història molt emocionant i a més, totes les descripcions de llocs o persones o èpoques són genials!! De debò que aquest llibre ha estat un company fantàstic de vacances.'

'El llibre és amplament descriptiu, amb gran riquesa de mots i terminologia pròpia de l’àmbit de la biologia, matèria en la que s’ha format l’autor.(...) La història està embolcallada d’enigmes encisadorament misteriosos, plens de matisos, que mitjançant els símbols (normalment són objectes), el lector ha d’anar desxifrant. (...) És especialment ben descrit el comportament de l’opressor (humà) envers la víctima i les tàctiques que utilitza aquesta última per sortir dels tràngols amb què es va trobant amb certa destresa i amb un bon ús de la intel•ligència, que ajudada pels símbols, la naturalesa i atenta als senyals que hom li envia, aconsegueix, finalment, alliberar-se dels maltractaments físics i psicològics.(...) Per concloure diria que el llibre és curull de dolor però també d’esperança, doncs en surt, triomfant, LA VIDA.

Dels comentaris que alguns lectors han fet arribar a l'autor en destaquen la lectura amena i un bon regust, per bé per a alguns hi ha un excés de vocabulari. Altres diuen que hi ha molta teca, potser massa, que fins i tot cal descansar de tant en tant. També hi ha alguna crítica en la resolució de la trama, massa ràpida després d'embolicar tant la troca o en el fet que es toquen massa tecles i hi manca un fil conductor més destacat, més desenvolupat i no tantes pinzellades i temes.